cover
Contact Name
-
Contact Email
-
Phone
-
Journal Mail Official
-
Editorial Address
-
Location
Kota surabaya,
Jawa timur
INDONESIA
Nirmana
ISSN : -     EISSN : 02150905     DOI : -
Core Subject : Humanities, Art,
NIRMANA Jurnal Deskomvis aims to: Promote a comprehensive approach to visual communication design incorporating viewpoints of different diciplines Strenghten academic exchange with other institution. Encourage designer, practicing, academic and others to conduct research and other similar activities.
Arjuna Subject : -
Articles 6 Documents
Search results for , issue "Vol 1, No 2 (1999): JULY 1999" : 6 Documents clear
CORPORATE IDENTITY SEJARAH DAN APLIKASINYA Suharto Cenadi, Christine
Nirmana Vol 1, No 2 (1999): JULY 1999
Publisher : Institute of Research and Community Outreach - Petra Christian University

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | Full PDF (25.974 KB) | DOI: 10.9744/nirmana.1.2.

Abstract

In the recent globalization era%2C and the developed market%2C many companies compete to attract consumers to buy their products. One of the keys to compete and survive in this developing market is by creating an image and graphic identity. This paper will discuss about corporate identity%2C image%2C its purpose and applications. Abstract in Bahasa Indonesia : Dalam era globalisasi dewasa ini%2C dan dengan berkembangnya pasar (market)%2C banyak perusahaan bersaing untuk menarik perhatian konsumen untuk membeli produknya. Salah satu cara untuk bersaing dan dapat bertahan di dalam pasar yang terus berkembang ini adalah dengan menciptakan suatu image dan identitas graphic. Tulisan ini akan membahas tentang corporate identity%2C image%2C fungsi dan aplikasinya
PERANAN KEYWORD (KATA KUNCI) DALAM IKLAN Duto Hartanto, Deddi
Nirmana Vol 1, No 2 (1999): JULY 1999
Publisher : Institute of Research and Community Outreach - Petra Christian University

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | Full PDF (173.09 KB) | DOI: 10.9744/nirmana.1.2.

Abstract

In the early 1996%2C Sanaflu launched the newest commercial ad themed Fireman. Most people will recognize and remember the words "Belum Tahu DiaÂ…." %2C a keyword that everybody : from children to older people of many classes in the society%2C certainly has repeated. Even a keyword is already concerned as something which can promote a product. Yet%2C not all keyword give advantages to product%2C keyword can be so familiar to everybody but is the products good in the selling market ? We often notice that keyword are usually put to compare products in the same kind%2C is this good ? This keyword thing is interesting to discuss in the topic of how far the role of a keyword in the success of commercial ad. Abstract in Bahasa Indonesia : Pada awal tahun 1996%2C Sanaflu meluncurkan iklan terbaru bertema pemadam kebakaran. Semua orang akan tahu dan ingat kalimat " Belum Tahu DiaÂ…" sebuah keyword (kata kunci) yang mulai anak kecil sampai orang tua dari berbagai golongan kelas ekonomi pasti pernah menirukannya. Bahkan keyword sudah dianggap sesuatu yang bisa mengangkat produk. Tidak semua keyword menguntungkan produk%2C keyword boleh terkenal tapi apakah produknya juga laku terjual ? Banyak kita jumpai keyword dijadikan suatu pembanding produk sejenis sesama kompetitor%2C apakah ini menguntungkan ? Keyword (kata kunci) inilah yang menarik untuk dibahas sampai sejauh mana peranannya dalam menunjang keberhasilan iklan.
PERAN TELEVISI DALAM MASYARAKAT CITRAAN DEWASA INI SEJARAH PERKEMBANGAN DAN PENGARUHNYA H. Istanto, Freddy
Nirmana Vol 1, No 2 (1999): JULY 1999
Publisher : Institute of Research and Community Outreach - Petra Christian University

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | Full PDF (40.842 KB) | DOI: 10.9744/nirmana.1.2.

Abstract

When television was invented for the first time%2C the inventor never imagined that the apparatus he designed would have an incredible impact to the civilized world. Watching television has even become habitual activity just like we take a bath or brush our teeth. This paper will impart the history of invention of televion%2C its development in the world especially in Indonesia as well as its role and influence to the social%2C political and cultural situation recently. Abstract in Bahasa Indonesia : Saat televisi diciptakan untuk pertama kalinya%2C penciptanya tidak pernah membayangkan bahwa alat yang dirancangnya akan menjadi alat yang luarbiasa pengaruhnya bagi peradaban dunia. Televisi bahkan telah menjadi ritual layaknya mandi dan gosok gigi saja. Tulisan ini menuturkan sejarah terciptanya televisi%2C perkembangannya di dunia bahkan di Indonesia serta peran televisi pada kondisi dan situasi budaya/politik akhir-akhir ini.
FAKTOR KEBUDAYAAN DALAM PENENTUAN POSITIONING Yuliadewi, Lesie
Nirmana Vol 1, No 2 (1999): JULY 1999
Publisher : Institute of Research and Community Outreach - Petra Christian University

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | DOI: 10.9744/nirmana.1.2.

Abstract

The culture is the important part to influent people s attitudes like the way they have seen or thinked. Usually%2C people will learn some thing faster than the other%2C because it has been related with their past experience. That is why%2C the culture become one of the most important thing in advertising and it have great influence for the brand image of the consumers. So the consumers can be easily remember the products that have been advertising. Last%2C all of it%2C will change the sales of the products goes up and hopefully%2C it will increase the revenue/profit of the firm. Abstract in Bahasa Indonesia : Kebudayaan akan mempengaruhi sudut pandang seseorang terhadap sesuatu yang dilihat atau diterima oleh otaknya. Seseorang akan lebih cepat menerima sesuatu apabila ciri-ciri hal yang baru diterimanya berhubungan dengan masa lampaunya. Oleh karena itu%2C kebudayaan merupakan faktor yang penting diperhitungkan agar pesan yang termuat dalam iklan cepat diterima dan diingat di benak calon konsumen%2C sehingga angka penjualan dapat meningkat.
IDE DAN DESAIN Yunita Wijaya, Priscilia
Nirmana Vol 1, No 2 (1999): JULY 1999
Publisher : Institute of Research and Community Outreach - Petra Christian University

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | DOI: 10.9744/nirmana.1.2.

Abstract

We have seen many desain all around our everyday living. Design exist in the form of brochures%2C posters%2C banners%2C signages%2C book covers%2C and etcetera. Some are nice and easy to understand%2C some are ok%2C and some look like they are not fully develop and thought. A word that run across our mind whrn we enjoying a design is idea . A good design almost always associated with a good idea%2C is it tru? This paper is going to discuss about desain and its relationship to idea. Abstract in Bahasa Indonesia : Banyak desain yang diamati dalam kehidupan kita sehari-hari. Desain hadir dalam bentuk brosur%2C poster%2C spanduk%2C tanda-tanda%2C sampul buku%2C dan lain sebagainya. Ada beberapa yang bagus dan mudah untuk dimengerti%2C beberapa yang biasa%2C dan beberapa yang tampak asal dibuat. Sebuah kata yang terlintas dalam pemikiran kita dalam menikmati sebuah desain adalah ide . Sebuah desain yang baik selalu di identikan dengan ide yang baik%2C benarkah hal ini? Apakah desain dan apa hubungannya dengan ide akan dibahas pada tulisan ini.
WHITE SPACE DALAM IKLAN DI MEDIA CETAK D. Hagijanto, Andrian
Nirmana Vol 1, No 2 (1999): JULY 1999
Publisher : Institute of Research and Community Outreach - Petra Christian University

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | DOI: 10.9744/nirmana.1.2.

Abstract

Readers are often unware of advertisments published in print media%2C therefore the elements of communication design composed in the promotion process fail to reach the objectives. One of the methods use to gain attention from the readers so they focus their vision to the advertisment is by presenting the lay out using white space. This article is to discuss about white space in media advertisments%2C especially newspaper and magazines. Abstract in Bahasa Indonesia : Iklan pada media cetak terkadang dilewati begitu saja oleh pembaca%2C sehingga proses promosi yang dikemas dengan elemen desain komunikasi visual itu gagal mencapai tujuannya. Salah satu cara untuk menarik perhatian pembaca agar menghentikan sejenak kedua matanya dan mengamati iklan adalah dengan menciptakan layout iklan lewat peranan white space. Tulisan ini akan membahas mengenai white space di dalam iklan media cetak%2C khususnya koran dan majalah.

Page 1 of 1 | Total Record : 6